Handelsbetingelser

Generelle Oplysninger

The Meat Club ApS
Cvr: 37851833

Tlf: 42 90 91 94
Email: Info@themeatclub.dk
Web: www.themeatclub.dk
Kontor:
Vadevej 1
9220 Aalborg Ø
Lager:
Vadevej 1
9220 Aalborg Ø

1. Handelsbetingelser

Ved handel på denne hjemmeside www.themeatclub.dk accepterer du automatisk nedenstående betingelser. 

 

2. Levering

Din bestilling vil blive leveret af vores samarbejdspartner Jetpak, på den ønskede leveringsdato i tidsrummet 8-18. I sjældne tilfælde kan den blive leveret udenfor førnævnte tidsrum, men du vil blive informeret herom. 

Når først varen er afleveret på din adresse, er pakken dit ansvar. Bor du i hus, vil der ikke blive ringet på døren. Er der løsgående hund på adressen, vil de ikke gå ind, men blot sætte kassen på det for dem mest sikre sted. 

 

Bor du i opgang, er det dit ansvar, at der er nogen hjemme til at åbne døren så vi kan komme ind i opgangen. Ved dørkode kan denne oplyses som kommentar til bestillingen eller sendes til os via mail. Jetpakvil ringe på døren hos dig og naboer, men lykkes det ikke at få adgang til opgangen, vil pakken blive sat ved opgangsdør og ikke din hoveddør. 

Det er ikke muligt at ønske et bestemt leveringstidspunkt, ligesom der heller ikke er mulighed for at blive kontaktet i forbindelse med leveringen. 

 

Varerne pakkes, så de kan holde sig kolde fra vores lager og til din adresse. Når ordren er leveret, er det dit ansvar at få pakket ud og inspiceret varen hurtigst muligt. Vi er ikke ansvarlige for temperaturudvikling i en kasse, når den er leveret hos dig. 

Hvis du allerede ved bestilling ved, at du ikke er hjemme til at modtage pakken, kan du med fordel angive et alternativt afleveringssted. Dette kan f.eks. være i carporten, hvis du ved at pakken så står i skygge på en varm dag. Dette sker dog på eget ansvar. 

 

Er der fejl eller mangler i en kundes opgivelse af leveringsadresse eller telefonnummer, og ordren går tabt som følge haraf, er tabet hos kunden og ikke hos The Meat Club. 

 

Der kan på nuværende tidspunkt ikke leveres til ikke brofaste øer. 

 

3. Fragt

Vores levering er super hurtig og nem og du kan få leveret dine varer to ud af ugens hverdage. Leveringen koster 100kr + 25kr i emballageomkostninger og indbefatter pakning af ordre på vores lager, flamingokasser og køleelementer, emballageafgift og forsendelse til vores medlemmer. Du kan få leveret til din hoveddør enten onsdag eller fredag, da vi pakker og sender varer ud hver tirsdag og torsdag.

Afgiver du din ordre inden kl. 10 tirsdag og torsdag, vil du være i stand til at modtage din ordre på næste leveringsdag, såfremt varerne er på lager.

 

4. Betaling

Hos The Meat Club modtager vi følgende betalingsmetoder:
Dankort
Visa
Visa Elektron
Mastercard
Maestro
Viabill
Mobilpay
Applepay
Anyday
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra The Meat Club. 

Ved brug af Viabill, bør du først læse deres forretningsbetingelser her: 

www.viabill.dk/forretningsbetingelser/viabill

 

5. Holdbarhed

Du vil altid kunne se på den pågældende vares varedeklaration, om denne er en frost- eller ferskvare. Vi giver alle vores køleprodukter mellem 1-7 dages holdbarhed hos dig i almindeligt køleskab, medmindre varen er tæt på udløb. Hvis dette er tilfældet, vil dette være skrevet under varedeklarationen under den pågældende vare på hjemmesiden. Det vil dog altid være den oplyste dato på vores mærkning, som er den gældende dato. 

Kort efter modtagelse skal vacuum brydes, hvor kødet enten skal varmebehandles eller ompakkes og nedfryses. Du skal altid pakke kødet om, inden det skal fryses. Vi tager ikke imod reklamationer på varer, som du har modtaget fersk og selv indfrosset. Efter kødet er åbnet, anbefales det ikke at have det i køleskabet i mere end et døgn, inden det enten spises eller fryses. 

Følger du ikke disse anbefalinger, kan vi ikke hjælpe i tilfælde af reklamation. 

 

6. Reklamationsret/Fortrydelsesret
En reklamation skal ske på korrekt vis, dvs. telefonisk eller på mail. Vi modtager ikke reklamationer via sms, Facebook eller på andre sociale medier. 

 

Vi skal have din reklamation senest 5 dage efter modtagelse af din pakke og meget gerne før. 

 

Det er meget vigtigt, at du henvender dig, så snart du opdager fejl eller mangler ved din bestilling, og her vil vi oftest bede om fotodokumentation derpå. 

 

Da vi kun forhandler fødevarer på vores hjemmeside, gælder lovgivningen om 14 dages fortrydelsesret ikke. 

Du kan dog fortryde dit køb, hvis ikke du har modtaget en mail om, at din ordre er pakket, ved at kontakte os pr telefon. 

 

7. Vægten

Vægten kan afvige fra det skrevne på hjemmesiden, da vi handler med hele kødstykker. Vægtafvigelser på 100 gram refunderes ikke. 

Når du f.eks. køber et stykke kød eller et pakketilbud, kan der på shoppen f.eks. stå, at det vejer 5,0 kg, og her vil den samlede vægt være 4,9-5,0 kg. 

Årsagen til dette er, at vi kun kan oprette varerne i 100 gramsintervaller, og at en tilbudspakke ofte består af flere små stykker kød. 

 

8. Afpuds og fedt

Vi tilbyder ingen refusion, når det kommer til fedt og afpuds. 

Vi modtager hele stykker kød fra slagterierne og har derfor ikke direkte fat i selve kødet og dermed ikke mulighed for at se afpuds/fedt. 

Alle kvæg er forskellige, og ligeledes vil deres fedtmarmorering være. Derfor kan denne også variere. 

Hvis du køber færdigskårne bøffer, vil der ligeledes ikke være refusion på hhv. afpuds, fedt og sener, da vi ikke har mulighed for at rette på dette, inden I modtager varen. Køber man afpudset kød andre steder, vil kiloprisen ligeledes være højere. Så vil man købe lækkert udenlandsk kød til markedets bedste priser, så er fedt og afpuds en del af handlen. 

 

9. Frostvarer

Oftest bliver vores lammekød og svinekød produceret med henblik på frostsalg. En sjælden gang imellem sker det, at fabrikanterne laver det til ferskvarer først og herefter indfryser det inden fersk udløb. 

Oksekødet produceret oftest som ferskvarer og vil så også inden fersk udløb blive indfrosset i dertil egnede shockfrysere. 

Vi gør ikke noget ekstraordinært mht pris på kød, før vi er ret tæt på udløb, fordi alle regler overholdes, og varerne opbevares hos os i professionelle fryseanlæg. 

 

10. Wagyu

Wagyu gradueres ved, at slagterierne åbner dyrene et helt specifikt sted på kroppen. Den marmorering de ser på det specifikke sted, er den marmorering de tildeler hele dyret, uanset hvor meget eller hvor lidt marmorering, de ser i de andre stykker fra samme dyr. 

 

11. Produktfotos

Vi bruger altid de fotos, der ligner vores varer mest muligt. Du vil sommetider se, at samme foto kan være brugt til at vise flere forskellige varer. Det vil altid være i tråd med, at valgte foto skal yde pågældende vare retfærdighed. Vi har ikke mulighed for at tage nye billeder, hver gang vi modtager nye produkter.  

12. Persondata

Når du afgiver en ordre på The Meat Club, skal du give personlige oplysninger. Disse skal vi bruge for at kunne levere din bestilling. 

Alle oplysninger, som der bliver givet til The Meat Club, behandles fortrolig og i henhold til persondataloven. Af hensyn til vores regnskab, skal vi gemme disse oplysninger i 5 år. 

Oplysningerne vil ikke blive solgt, videregivet eller på anden måde overdraget til en 3. part. 

 

13. Uforudsete hændelser

Vi tager forbehold for taste- og trykfejl på hjemmesiden og tillader os at annullere ordrer i forbindelse hermed. Skulle dette ske vil vi selvfølgelig kontakte dig. Vi kan ligeledes være nødt til at afbestille i tilfælde af uforudsete udsolgte situationer og lagerfejl. Hvis dette sker, vil vi kontakte dig omkring et erstatningsprodukt eller for at lave en ny ordre. Du vil blive tilbudt en tilsvarende eller bedre vare til samme pris. 

 

14. Cookies 

The Meat Club anvender cookies med det formål at optimere websitet og din oplevelse, imens du bruger vores hjemmeside. Du kan altid slette cookies fra din computer. 

 

15. Logstatistik.

Vi vil løbende indsamle data omkring trafik på vores hjemmeside. Dette betyder, at når du besøger vores hjemmeside, deltager du i vores statistik, som vi kan bruge til at skabe et billede af, hvor mange besøgende vi har, og hvor de kommer fra. 

Disse data forbliver ved os og bliver ikke delt eller solgt til 3. part. 

 
Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte The Meat Club på telefon 42 90 91 94 mellem 12.00 – 16.00, eller via Info@themeatclub.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d.19.02.2021